Nyheder/news

CORONA

Medbring ikke andre familiemedlemmer end nødvendigt. Vi henstiller til at alle bærer maske i klinikken ved symptomer.

Vi beder til at man ikke opholder sig i venteværelset længere end nødvendigt, dvs. ikke kommer før den anviste tid. Man skal helst stadig komme til planlagte forebyggende undersøgelser f.eks. graviditets- og børneundersøgelser, vaccinationer osv.

Only show up at the appointed time, no waiting in the clinic, and only come with necessary family members. We advise that everyone wears a mask when coming to the clinic if symptoms.

INFLUENZA

Aftenkonsultation/senere onsdagstider:
ONSDAGE og TORSDAGE:  der vil fremover være  muligheder for sene konsultationer dvs. enkelte tider mellem kl 15.30-16.30.   Onsdags og torsdags senetider skal helst bestilles forud, og kræver ofte at man er i lidt god tid.
se under tidsbestilling

Fornyelse af kørekort:

Fra 1. juli 2017 bortfalder aldersloft på gruppe 1-kørekort og dermed krav om lægeattest i forbindelse med fornyelse. Det betyder, at der ikke længere er et særskilt krav om fornyelse af kørekort ved 75 år eller efterfølgende. Herefter har alle kørekort, der udstedes til gruppe 1, en gyldighed på 15 år uanset alder. Læger har dog pligt til at reagere, hvis en person ikke er egnet til at have kørekort. Regler omkring jævnlig fornyelse af kørekort ved visse sygdomme, eksempelvis diabetes, gælder fortsat.

1/2-2022

Klinikken deltager aktuelt i 3 forskningsprojekter:

1. Projekt FamilieTrivsel, Et forskningsprojekt om mental sundhed hos små børn i almen praksis.

Institut for Folkesundhedsvidenskab Københavns Universitet

2. Projekt vedr. digital svangrejournal: pilot projekt digital løsning til graviditetsforløb

3. Diabetes: DD2 og DICTA
Dansk center for strategisk forskning i type 2 diabetes